I Like Life a Lot
The Komló settlement was a typical example of how Roma labour was exploited in the 1970s industrial mass production. This collaboration of Roma pupils and their teachers portrays the children’s everyday lives through their own drawings, often translating cruel facts into fairytales.
Life in rural Hungary turns vivid in this unusual animated short made from children’s drawings. Despite their young age, the budding artists impressively capture the hardships faced by the Romani community with equal stoicism and innocence, all while adding a dose of fantasy to everyday routines.