I'm Not There
Six characters (an actor, a folk singer, an electrified troubadour, the French poet Arthur Rimbaud, outlaw Billy the Kid, and the American singer Woody Guthrie) embody the different personas of music legend Bob Dylan in scenes that chronicle his rise from unknown folk singer to international icon.
Fascinated by musicians since his first film Superstar, Haynes delivered a similarly impressionistic take on the biopic in this unconventional portrait of Bob Dylan. A revolving cast of stars (like Christian Bale, Cate Blanchett & Heath Ledger) explore the many facets that make up a character.