I Trust You
Susana and Nélida met in a convent. They abandoned their calling and adopted three-year-old Erika. They were happy, but in 2006, the women were accused of a crime and sentenced to twenty years in prison, although they maintained their innocence.
Refusing to be bound by true-crime convention, Agustín Toscano’s resourceful documentary fills in the blanks of an unsolved scandal with stylized reenactments. Musical interludes and slo-mo tableaux enliven an overworked mode, refreshing urgent questions about discrimination in the justice system.