Anya, a young academic on the cusp of success, is framed for drug possession. On the run from the police, she meets Kristina, a precocious teenager who, like Anya, is an orphan. The pair embark on an unpredictable odyssey hitchhiking across the landscapes of Russia and its neighbouring countries.
A drama of youthful flight that transforms into an unlikely road movie about friendship, I Won’t Come Back is a story of female companionship formed across a remarkable landscape: Russia, Kazakhstan and Belarus. Polina Pushkaruk’s stunning performance, as Anya, marks her as an actress to follow.