Drilling down into the Antarctic ice fields in the 1950s, Claude Lorius brought about a sweeping change in our vision of the world when he discovered the effects of climate change. At 82, he returns there one last time, looking back on six decades of research to tell a much larger story.
French glaciologist Claude Lorius was one of the first scientists to foresee the devastating effects of Antarctic ice melt. Trying to capture the background of this ecological crisis, Luc Jacquet’s insightful documentary traces Lorius’ lifetime work to spread his urgent call against climate change.