Idiots' Battle
This short, kitschy retooling of silent cinema, starring Udo Kier as a vampire and Alfred Edel as an Indian chief was commissioned by the Filmmuseum Düsseldorf to inaugurate their cinema organ.
Udo Kier is a vampire (again!) in Christoph Schlingensief’s uncategorizable short, commissioned by the Filmmuseum Düsseldorf to inaugurate their cinema organ. Scored by Helge Schneider, the film has the striking cinematography of the silent era, but the outrageous camp is Schlingensief all over.