In the Shadow of Women
Pierre and Manon are poor. They make documentaries with nothing and they live by doing odd jobs. Pierre meets a young intern, Elisabeth, and she becomes his mistress. But Pierre will not leave Manon for Elisabeth; he wants to keep both.
Philippe Garrel’s recent film, akin to a brisk novella and gorgeously shot on black and white 35mm, is a light drama of love and doubled infidelity. A portrait of a complicated adult relationship between a brooding Stanislas Merhar and an incredible Clotilde Coureau.