Indianara
The revolutionary Indianara fights with her gang for the survival of transgender people in Brazil, striving to put into practice her ideals. Nearing her fifties, facing the attacks of her political party and suffering the advance of totalitarianism, she joins forces for a last act of resistance.
The invincible nature of modern-day LGBT+ communities is at the heart of this powerful observational doc. Filmed guerrilla-style in the run-up to the election of Brazil’s current president Jair Bolsonaro, Indianara raises urgent questions about the imminent future of those living in the margins.