Insiang
Insiang is the put-upon daughter of the slums who endures abuse from everyone in her orbit: her insensitive boyfriend; her harpy mother; and her mother’s sleazy younger lover. But after she’s raped by him, Insiang’s timidity hardens into a steely resolve to get even, and exact vicious revenge.
The first Filipino film to play at the Cannes Film Festival, this ferocious chamber piece is a visceral tale of jealousy and revenge. Set in the urban slums of Manila, Insiang charts the astringent relationship between a mother and daughter in a taut melodrama from master filmmaker Lino Brocka.