Into Our Own Hands
Nominated for a 2011 César Award for Best Documentary and presented at the 2010 Cannes Film Festival as part of the ACID selection, Into Our Own Hands is a rare insider’s look at the daily life of a small company in crisis.
A film-guide on how to create your own cooperative company, Into Our Own Hands amusingly reports on the initiative of female workers to take over their underwear factory. A fascinating documentary that reflects on business, labor, and human collaboration, one full of twists and spirited characters.