Isabella Morra
What is the connection between the wild fables of Adriana, a modern little girl, and the poetry of Isabella, accused by her brothers in the 16th century of treason? Here, Adriana is telling a story, Camille grumbling and Océane is trying to get her doll to speak its never-ending discourse.
This unique short treats its young subjects seriously, fusing innocent moments of child play with the solemn poetry of Isabella Morra who suffered for her literary talent. Frames resembling mugshots and classical portraitures hint at the patriarchal surveillance that prevails well into modern time.