It Felt Like Love
Fourteen-year-old Lila is spending a slow-moving Brooklyn summer playing third wheel to Chiara, her more experienced friend, and Chiara’s boyfriend Patrick. Eager for her own sexual awakening, a fearless Lila decides to pursue the older, thuggish Sammy, rumored to sleep with anyone.
Charting an American teen’s fascination with a perhaps premature sexual awakening, Eliza Hittman’s observational debut feature is anchored by a steadily heartbreaking turn from Gina Piersanti. The film’s transfixing, elliptical visual style seems to spill directly from its lead’s consciousness.