It Follows
After Jay sleeps with her new boyfriend, she discovers she’s the latest recipient of a fatal curse. Death will creep towards her, taking the form of anyone it chooses. As her friends begin to see the phantom assassins, they band together to help Jay escape or confront the terrifying presence.
Ten years before Longlegs, Maika Monroe starred in one of the most frightening films of the 2010s: an excavation of trauma as experienced by America’s suburban youth. With his acute portrayal of teen terror, David Robert Mitchell brings a singularly modern touch to the high-school movie canon.