Jackie
The 1963 Kennedy assassination and its aftermath, as seen by First Lady Jackie Kennedy. Known for her composure in front of the cameras, Jackie returns to the White House and struggles to cope with her loss and its earth-shaking consequences—while preparing to give an interview to ‘Life’ magazine.
History and myth become tangled in the impressionistic whirlwind of Pablo Larraín’s take on the aftermath of the Kennedy assassination. With a mighty performance from Natalie Portman at its center, Jackie tears up the Hollywood biopic rule book for a piercing examination of grief, duty, and legacy.