On the eve of turning 40, icon Jane Birkin reflects on her career with director Agnès Varda. Candid interviews mix with film sequences where Birkin has creative freedom, playing different parts and Janes, including a classical muse, Calamity Jane, a femme fatale, Jane from Tarzan, and Joan of Arc.
On the eve of turning 40, Jane Birkin took a playful walk down memory lane with Agnès Varda. In artful tableaux, chameleonic disguises, and the opulent chambers of her Parisian abode, the chanteuse and actor reflects with singular pleasure and insight on all that is splendid about being a muse.