Pétanque fanatic Rikard Boberg was born disabled, standing just a few feet tall and hardly able to speak. However, the ambitious hero does not let this hold him back – particularly when it comes to his beloved ball game, and a reunion with his confused mother.
The Swedish Johannes Nyholm took everyone by surprise with this original debut feature, a recent festival standout where he fuses social realism with fantasy, adding a renovated Dogme spirit to the mix. The result is welcomingly strange, a rare fable of infectious optimism, likely to win you over.