Mexican actor Diego Luna’s debut feature is a scintillating documentary on the life and career of the emblematic Mexican boxer Julio César Chávez. Luna’s only work in documentary, J.C. Chávez paints a humane and potent portrait of a singular icon in the Mexican national consciousness.