France, 1425. In the midst of the Hundred Years’ War, 8-year-old Jeannette cannot bear to see the suffering caused by the English. A nun tries to reason with her, but Jeannette is ready to take up arms for the liberation of the Kingdom of France. Carried by her faith, she will become Joan of Arc.
Who else but Bruno Dumont to take us on a musical journey through the religious awakening of Joan of Arc? Developing his own style of electro-rock opera, the mutable French auteur delivers a cinematic feast that, in its stylistic exuberance, forges a unique path to spiritual profundity.