Jerichow
The dishonorably discharged Afghanistan veteran Thomas returns to his home village of Jerichow, where Ali, a local Turkish-German businessman and owner of a snack bar chain, hires him as a driver. That’s when Thomas meets Laura, his boss’s young wife with a dark past—and a love triangle is born.
Starring Nina Hoss, Jerichow is an elegantly crafted genre exercise that plays with the rules of the thriller. Partially adapting James M. Cain’s The Postman Always Rings Twice, this is an absorbing, noir-tinged tale of lust, envy, and deceit, which offers a biting critique of capitalist ambition.