Jill, Uncredited
The work of prolific background actor Jill Goldston, who has appeared in almost 2000 films and television programs, is finally given the spotlight. Constructed entirely from hundreds of performances as an extra, Jill is captured fleetingly in everything from Mr. Bean to The Elephant Man.
Constellating fragments from decades of film and television, newcomer Anthony Ing creates a playful, yet profound portrait of a woman who has toiled in the margins of our screens. Forget about stars: this hypnotic short is entranced with the nameless people who form the wondrous texture of life.