Jonathas lives with his parents in a rural area of the Amazon, selling local products at a fruit stand, where they meet Milly, a visitor from Ukraine, and the native Kedassere. Jonathas spends the weekend with the group in the jungle, where, seduced by Milly, he undertakes a transforming journey.
A hallucinogenic depiction of one man’s risky trip to the deepest recesses of the Amazon rainforest, Jonathas’ Forest is based on a haunting real-life event. Sérgio Andrade captures both the ferocity of the landscape and of the teenage experience with smoldering unease and acute sensitivity.