Joy of Man's Desiring
This documentary captures the energies and rituals of various workplaces. From one worker to another and one machine to the next: hands, faces, breaks, toil. What kind of absurdist, abstract dialogue can be started between human beings and their need to work?
Named after a composition by Bach, played in the film over a series of factory scenes, Joy of Man’s Desiring looks for beauty in the industrial process. The hypnotising rhythms of machines are interspersed with glimpses of the workers’s lives in this astute look at our relationship with labour.