One dead body, two families claiming it, an invasive local news team and a small-minded government bureaucrat. Will they get to the bottom of who deserves compensation for the young girls’ death in a recent earthquake? And why is only one man left standing when an aftershock hits the morgue?
While everything else in Judgement is susceptible to external shocks, the dark, ingenious sensibility of its nascent auteur is unwavering. Park Chan-wook has always had an eye for deadly sins: in this convulsive early short, he detects an unnerving greed developing in the wake of a fatal disaster.