Junior
Justine, a.k.a. Junior, is a 13-year-old tomboy with pimples and her own brand of humor. She’s just a tad misogynous. After being diagnosed with stomach flu, Junior’s body undergoes a bizarre metamorphosis.
Julia Ducournau’s audacious debut short ingeniously uses body horror to peel away layers of adolescent anxieties, revealing a deep empathy for the physical and mental changes endured by teenage girls. Garance Marillier, who would soon triumph in Raw, charms with her spiky yet endearing performance.