Kala azar
In a desolate, perhaps post-apocalyptic landscape, people and their dogs, cats, and fish coexist harmoniously. A young couple works for a crematorium, paying house calls to people who have lost their pets. As they give animals respectful send-offs, their own relationship fractures.
Uncannily named after a mortal disease, Kala Azar is Greek cinema at its weirdest. Visual artist Janis Rafa’s astounding, apocalyptic road movie of sorts sinks its teeth into death rituals with unexpected sensuality, blurring the line between the animalistic and the human to startling effect.