Katalin Varga
Banished by her husband and her village, Katalin Varga has no choice but to set off to find the real father of her son Orbán. Her journey across the Carpathians—where she decides to reopen a sinister chapter from her past and take revenge—leads her to a place to which she had vowed never to return.
An ingenious first feature from maverick British filmmaker Peter Strickland, this low-budget thriller was awarded Best Sound Design at the Berlin Film Festival. The eerie, mountainous landscapes of Romania offer a moody backdrop to this atmospheric, disquieting, and bewitching tale of revenge.