KÂZIM
In the summer of 2016, the director of this documentary film bought a bunch of discarded letters from a flea market in Izmir, Turkey. Written in the 70s, the letters were addressed to Kâzım Küçükal, who died during a mountain expedition in 1974, at the age of 19.
Dilek Kaya’s quietly haunting documentary delicately unfolds a young man’s story through a series of letters, revealing a glimpse into Turkey’s 1970s youth. It’s a stirring exploration of memory, loss, and the unifying force of music, capturing a life and era with vivid and profound resonance.