Kids
The lives of street-tough Manhattan teens unfold over a frenetic twenty-four hours. Skateboarders Telly and Casper spend their time hanging out, shoplifting, using drugs, and seducing girls. Meanwhile, Jennie follows the pair across New York, desperate to confront them with a terrible truth.
A defining film of 90s American independent cinema, Kids is full of eye-opening, unsentimental insights into the lives of New York teenagers. The first film credit for screenwriter Harmony Korine (just 19 years old), and much of its ensemble cast, including Chloë Sevigny and Rosario Dawson.