Kimjongilia
North Koreans who have fled their home country and its totalitarian regime tell tales of daily life, famine, and prison camps under Kim Jong-il’s reign. Over modern dance performances and archival footage of North Korean propaganda, the refugees narrate their torturous paths to freedom.
North Korea proves an indomitable mystery despite continual trickles of news, images, (hacks!), and facts. This Sundance doc, structured around eye-opening personal accounts, shows how invaluable moving images and real stories are for those starved of insight.