King of Belgians
Eve, a fallen princess, survives in a ruined world, surrounded by her servants Yves and Anna. His earthy servants organize absurd, poetic and violent entertainment for him.
The result of research carried out at Le Fresnoy art center, this short surreal work by French director Pierre Mazingarbe takes you into a waking dream where fantasy and reality overlap. A satiric look at Belgian royalty that’s joyfully irreverent, sometimes cruel, but full of playful imagination.