Kinshasa Makambo
Hundreds of young revolutionaries take to the streets of Kinshasa when Joseph Kabila, President of the Democratic Republic of Congo, refuses to relinquish power at the end of his second term. Protests are met with violence, but the battle for free elections and democracy cannot be repressed.
Sidestepping conventional approaches to narrative, Kinshasa Makambo is a ground-level account of collective action told with blistering immediacy. With his attentive, perceptive camera, Dieudo Hamadi takes to the streets for an urgent portrait of young Congolese protestors fighting for democracy.