Kokoloko
In a small village on the Oaxacan coast, Marisol dreams of joining a self-defense group and living in freedom. But in reality she is constantly navigating a battle between the two men who seek to control her destiny: her passionate lover Mundo and her violent cousin Mauro who keeps her captive.
Nine years after his previous picture Miss Bala electrified Cannes, Mexican filmmaker Gerardo Naranjo returns with this stylistically adventurous follow-up. Shot on grainy Super 16mm film in Academy ratio, Kokoloko is a jaggedly freewheeling examination of machismo and star-crossed love.