Krabi, 2562
In the town of Krabi, a popular destination in Thailand, the local folklore and histories are promoted as attractions, while the labour force is hidden from the tourists’ eyes. A nameless character, whose identity continually changes, takes us around town to explore sites that capture Krabi now.
Meditating on the impact of time and human presence on Thailand’s nature and tradition, this playfully free-form collaborative film from Anocha Suwichakornpong (By the Time It Gets Dark) & Ben Rivers (A Spell to Ward Off the Darkness) proves as luminous as the land it portrays.