Kuessipan
In a Quebec Innu community, Mikuan and Shaniss struggle to maintain their close friendship when they clash over their diverging ambitions. When Mikuan falls in love with a white boy and starts to consider a life beyond their tiny reserve, her bond with Shaniss and her family is put to the test.
The coming-of-age genre has seen a rise in experimentation from all angles—Rocks and Booksmart are just two of many standouts. This debut is no exception: heartbreakingly exploring Indigenous identity and the bonds that root us to a community, Kuessipan is a bold ode to young womanhood.