L'entretien
The human race is extinguished and only maintenance robots inhabit the planet Earth. At the Palais Garnier, every evening at nightfall, Mikki the robot projects mysterious images of a dancer onto the stage.
Who will look after the Opera Garnier in a post-human world? This melancholy wonder from Ugo Bienvenu and Félix de Givry proposes a robotic custodian, one who ends his day with a hologram of the building’s former glories. Beautifully rendered, L’entretien is a haunting collision of past and future.