La afinadora de árboles
Clara is a sketch artist and author of children’s books with increasing success. She is nominated for the most important children’s literature award which provokes a big change in her time management and public commitments. To find some peace, she moves with her family to the countryside.
Even when everything seems to be going well, dilemmas can creep up on us and force us to reconsider our failures and successes—and that’s just what happens in La Afinadora de Árboles. With great nuance and tenderness, director Natalia Smirnoff delivers a fascinating portrait of a mid-life crisis.