La belle captive
Alain Robbe-Grillet’s erotically-charged film portrays a married man’s obsession with a mysterious woman who steps out of his fantasies.
Vibrating with the fetishistic beauty of Louis Feuillade’s nocturnal serials, Alain Robbe-Grillet’s ode to French surrealism is a mesmeric culmination of his innumerable obsessions. A pseudo-murder mystery full of vampires and Magritte references, this is the auteur at his most baroque and hypnotic.