La chinoise
Disillusioned by their suburban lifestyles, a group of middle-class students form a small Maoist cell and plan to change the world by any means necessary. After studying the growth of communism in China, the students decide they must use terrorism and violence to ignite their own revolution.
It’s time for a revolution! Inaugurating New Wave icon Jean-Luc Godard’s overtly political cinema, La chinoise is both a prelude and prophecy of May ’68. In pop colors, this Molotov cocktail mixed raw Maoism, savage satire, and the romantic timelessness of Anne Wiazemsky and Jean-Pierre Léaud.