La Cocina
Starring Rooney Mara, Alonso Ruizpalacios’s ebullient vision of a bustling Times Square kitchen underlines the resilience of employees all too aware of cycles of exploitation. Powdery monochrome cinematography evokes dreaming, while spectacular forays into allegory let humanity shine through.