La collectionneuse
After his fiancée goes to London, Adrien decides to spend his vacation experimenting with monastic life in a large house in St Tropez. However, the villa already has two occupants: his artist friend Daniel and Haydée, a woman who collects lovers and comes home at all hours of the night.
Imbued with the louche and aimless glamor of distracted youth in St. Tropez, Rohmer’s first film in color also took his now legendary ’60s series of Moral Tales into darker territory. Stunningly photographed by Néstor Almendros, this is an arthouse classic about the lengths one will go for lust.