La Confessione
As the world nears its end, two young lovers, lost in a suspended past, begin to question their feelings. Consumed by the collapse of their love, they fail to see the catastrophe unfolding around them.
Circling around two lovers unsettled by an impending cosmic disaster, Nicola Sorcinelli’s passionate short ruffles the conventions of the period film with a dose of science fiction. As volatile emotions spill onto the sweeping landscape, La confessione lends a majestic grandeur to private doubts.