La dolce vita
Marcello Rubini is a playboy paparazzo who gallivants around the vibrant city of Rome. While Marcello contends with the overdose taken by his girlfriend, Emma, he also pursues heiress Maddalena and movie star Sylvia, embracing a carefree approach to living.
One of the most renowned masterpieces in all of cinema, La dolce vita stands beside Federico Fellini’s 8 1/2 as an immortal work of art. It’s a rousing yet sobering look at living the sweet life in ’60s Rome, as a culture of celebrity and glamour began to eat away at one founded on faith.