La libertad
Produced at Harvard’s Sensory Ethnography Lab (Leviathan, Manakamana), La Libertad dives into a matriarchal universe and knits a rich portrait of female independence. Through the exploration of an ancestral craft, Laura Huertas Millán’s film quietly challenges our idea of freedom.