Joining the pantheon of great childhood films, Manivel and Igarashi’s Japan-set miniature is a disarmingly tender (and funny!) tale of adventures that plays with the perception of time and space, putting us in the shoes (snow boots!) of a six-year-old. An ode to solitude, without the need of words.