Migrants file in and out of a refugee medical center in the suburbs of Paris. Their suffering has been intensified by their journeys to France, and by the precarity of their daily lives. Within a single room, a general practitioner, aided by a psychiatrist, tries to repair their bodies and minds.
Meticulously knitting together the daily vignettes at a medical office frequented by marginalized refugees, Alice Diop’s documentary articulates a collective need for a culturally hospitable climate. Requiring more than a prescription, the journey to healing is not only physical but also political.