The bronzed and beautiful Marianne and Jean-Paul are spending their summer vacation on the Côte d’Azur. But their tranquil holiday is interrupted by the arrival of an old acquaintance and his eighteen-year-old daughter—unleashing a gathering wave of sexual tension, jealousy, and sudden violence.
Jacques Deray assembles what is arguably one of the most attractive casts ever—including Alain Delon and Romy Schneider at the top of their game—for this sultry poolside thriller. The filmic embodiment of the height of summer, La Piscine is as hot and languid as an August afternoon.