When a small village is plundered, a family is forced to flee. The two oldest children, Kyona and Adriel, are quickly separated from their parents facing the road of exile alone. They embark on a heroic journey which takes them from childhood to adolescence in search of shelter and peace.
A stunning achievement in animation, Florence Miailhe’s refugee tale is the first feature film made by painting oil on glass. Blending fairytale magic with the tragic reality of exile, The Crossing draws from the director’s own family history to create a humanist ode to the courage of the displaced.