At work on a schlocky, low-budget horror film, Gaspar is still dealing with the untimely death of his beloved brother when he meets Álvaro at a funeral. A mildly sociopathic man with a morbid curiosity for death, Álvaro will coax Gaspar out of his shell in unexpected ways.
After years of experience in art and music, Sebastían Silva made his filmmaking debut with an offbeat meta-comedy that pops with absurdist detail and fantastical performances. Life is submerged in black and white in this surreal look at art-making and mortality—color, meanwhile, belongs to cinema.