Laberint Sequences
Laberint d’Horta, Barcelona. In the park’s garden, at the center of its maze, a statue of Eros waits. Several journeys take place in search of the center. While navigating the maze’s false pathways, structures start to crack, and a mysterious underworld floods its gates.
Light doubles and bends in Blake Williams’s sixth short, as the snaking camera twists and turns around corners that buzz with histories of 3D cinema. Deragh Campbell materializes toward the spectral end of this mesmeric experiment in perception, which coruscates with wonder in the Catalonian sun.