Lady Macbeth
England, 1865. Katherine is stifled by her loveless marriage to a man twice her age, and his unforgiving family. When she embarks on a passionate affair with a young worker on her husband’s estate, a force is unleashed inside her so powerful that she will stop at nothing to get what she wants.
Florence Pugh broke into the mainstream at age 21 with her revelatory and transfixing performance in William Oldroyd’s Lady Macbeth. Period piece meets thriller in this adaptation of Nikolai Leskov’s 1865 novella, resulting in an uncompromising and subversive story of female revenge.